İşçi ve işveren ilişkilerini ve sorunlarını mizahi bir dille anlatan Japon Kuklası oyunu Ayfer Feray Açıkhava Tiyatrosu ile Çamdibi Kapalı Pazaryeri Nedret Güvenç Salonu’’nda sahnelendi. Koltuklar tamamen dolarken bazı vatandaşlar oyunu ayakta izledi.’
İZMİR - Bornova Kent Konseyi ve Bornova Belediyesi işbirliğiyle Makine Mühendisleri Odası İzmir Şubesi tiyatro topluluğu Kentin Oyuncuları, Japon Kuklası tiyatro oyununu Ayfer Feray Açık Hava Tiyatrosu ve Çamdibi Nedret Güvenç Salonu’’nda sahneledi. 350 kişilik salon tamamen dolunca bazı tiyatro severler oyunu ayakta izlemek zorunda kaldı.
İşçilerin sorunları üzerine kurgulanan oyunu ilgiyle izleyen yurttaşlar çok beğendiklerini, ve zaman zaman kahkahalarını tutamadıklarını söyledi. Dario Fo’’nun yazdığı oyunu Günay Toprak yönetti. Halka açık ve ücretsiz olarak gerçekleştirilen etkinliğin müziklerini ise Mert Saraçoğlu ve Cemal Gülyurdu hazırladı.
Bornova Kent Konseyi Başkanı Ferdan Çiftçi, "İşçilerimizin sorunlarını ele alan bu tiyatro oyununun Bornova'da sahnelenmesi Kent Konseyimizin Kültür ve Sanat Çalışma Grubu'nun önerisiyle oldu. İşçi kardeşlerimizin sorunlarını yakından tanımak üzere oyunu hep birlikte izleyeceğiz. Bu oyunun Bornova Belediyesi sahnelerinde gösterime girmesini sağlayan Bornova Belediye Başkanımız Prof. Dr. Kamil Okyay Sındır'a çok teşekkür ediyoruz" diye konuştu.
Kültür ve Sanat alanında Bornova'nın öncü rolü üstlendiğini hatırlatan Bornova Belediye Başkanı Prof. Dr. Kamil Okyay Sındır, "Bornova Belediyesi olarak kültür ve sanat etkinliklerimize gün geçtikçe daha da hız vereceğiz. Japon Kuklası oyununu ücretsiz olarak yurttaşlarımızla buluşturmak istedik. İstedik ki işçi ve işveren bu oyuna birlikte gelip kendilerini oyunun bir parçasıymış gibi görerek mizahi açıdan birbirlerini değerlendirebilsinler. İşçi kardeşlerimizin sorunlarını işverenler, işverenlerin sorunlarını da işçi kardeşlerimiz mizahi bir gözle izlesin. Bornova'da herkes için kültür-sanat ilkesiyle yola çıktık. Gün geçtikçe bunu arttırarak devam ettireceğiz" dedi.
İŞÇİ SORUNLARINA MİZAHİ BAKIŞ
1973 yılında kaleme alınan Japon Kuklası Oyunu, İtalya'da bir fabrikada geçiyor. Çalışma şartlarının ağır olduğu fabrikada, üretimi arttırmak için işçilere insanı rahatlatan ve yorgunluğu gideren haplar veriliyor. İşini kaybetmemek için bu hapları kullanan işçilerden biri olan Armida, akıl sağlığını kaybetmiş ve bir süre akıl hastanesinde kaldıktan sonra fabrikaya dönmüştür. Armida ile dalga geçen bir grup işçi, Japonya'da bazı fabrikalarda müdürlerinin kuklalarının bulunduğuna işçilerin bu kuklaya istedikleri şekilde davranarak içlerini boşalttıklarına, yakında kendi fabrikalarına da müdüre benzeyen bir kuklanın getirtileceğine Armida'yı inandırırlar. Daha sonra olaylar öyle gelişir ki, elektrik çarpan fabrika müdürünü kukla sanan Armida, içindeki tüm öfkeyi kukla müdürden çıkarırken aslında farkında olmadan müdürün hayatını kurtarır. Oyunda işverenle işçi arasında hakça bir iletişim kurması gereken müdürler ya da şefler, patronların kuklaları olmaktan ve ast-üst ilişkilerini iktidar şovlarına dönüştürmekten öteye gidememektedirler. Japon Kuklası Oyunu bu sorunları mizahi bir dille ele alıyor.