Bugün Netflix'te izleyiciyle buluşan 'Erşan Kuneri' dizisinin ikinci sezon lansmanı dün akşam yapıldı. Geceye dizinin yaratıcısı Cem Yılmaz başta olmak üzere projede yer alan oyuncu kadrosundan birçok kişi katıldı.

'Kendisi çok üzgün'
Sayna Soleimanpour'un sergisi için verdiği pozlar yeniden gündeme gelen oyuncu Uraz Kaygılaroğlu galaya katılmadı. Kaygılaroğlu hakkında konuşan Cem Yılmaz, 'O ne kadar üzgünse biz de o kadar üzgünüz. Tatsız bir hadise. Hepimiz konuştuk kendisi çok üzgün' dedi.

Cem Yılmaz, kadın cinayetleriyle ilgili olarak ise 'Sözün bittiği yerdeyiz' yorumunu yaparak şu ifadeleri kullandı:

'Ne söyleyebiliriz ki? Bizim memlekette sözün bittiği yer diye tespit edilen bir yer var. Sözün bittiği yerdeyiz. Elbetteki bize sevenler izleyenler duygularının tercümanı olmamızı bekliyorlar. Aslında aklın yolu bir... Bütün mikrofon tutulan arkadaşlarımın ne dediğinden çok, sorumluların bir şey yapmasını bekleyen olaylara maruz kalan halkın bir parçası olduğunu düşünüyorum.'

Ne olmuştu?
Oyuncu Uraz Kaygılaroğlu, fotoğraf sanatçısı Sayna Soleimanpour'un ilk sergisi için poz verdi. Sergide yer alan eserlerde Soleimanpour'un ve Kaygılaroğlu'nun verdiği pozlar tartışma yaratmıştı.

Kaygılaroğlu'na, 'Böyle bir dönemde doğru mu sence?', 'Kadın cinayetlerinin yaygın olduğu zamanı mı buldun?', 'Hiç doğru değil' gibi yorumlar gelmişti.

Kaygılaroğlu, gelen tepkilerden sonra sosyal medya hesabından şu açıklamayı yapmıştı:

'Sosyal medyada ve basında hakkımda çıkan haberlere ve tepkilere yönelik bir cevap verme ihtiyacı duydum. Amacım hayatımdaki özel birinin sanat çalışmasına destek vermekti. Verdiğim destekten ötürü ortaya çıkan görseller toplumuzuda rahatsızlık uyandırdıysa bunu sadece sanat diyerek geçiştiremem ve çok üzüldüğümü belirtmek isterim. Amacım hiçbir şekilde kötü duygular uyandırmak değildi. Bu sebeple herkesten özür diliyorum. Saygılarımla.'

Demet Akalın ile Ebru Günden bir arada Demet Akalın ile Ebru Günden bir arada

Fotoğraf sanatçısı Soleimanpour da yaptığı açıklamada şu ifadeleri kullanmıştı:

'Dün açılışını yaptığımız 'Life in Plastic' başlıklı sergimde yer alan 'Hamdım, Yandım, Piştim' I ve II isimli eserlerin medyada anlamından bağımsız noktalara çekilerek yorumlanmasını şaşırarak ve üzülerek seyrediyorum. Öncelikle bu eserlerin 'kadına şiddet' veyahut 'şiddet propagandası' şeklinde yorumlanması kısmına bir açıklama getirmek isterim. Bu eserlerin aktivist veyahut eleştirel bir noktadan 'kadına şiddet' konusu ile ilgisi kesinlikle yoktur. Ben kadın bedenine sahip bir insanım ve fotoğraflarımda kendi bedenimi model olarak kullanmak benim üretim pratiğimin içerisinde yer alan öznel bir dildir. Ben doğuştan 'kadın' bedenine sahip olduğum için otoportre çalışmalarımda doğal olarak 'kadın' bedeni yer alıyor, şayet erkek olsaydım aynı fotoğraflardaki uzuv parçaları bir erkeğe ait olacaktı.

Sergi alanında bu 2 eserin hemen yanında sergilenen 'Maske' isimli eserde, yaşadığım ruhsal dönüşümün ardından kendi kimliklerimle yüzleşmemin sonucunda metaforik olarak maskelerimin düştüğü görülmektedir, hikayenin devam niteliğinde olan 'Hamdım, Yandım, Piştim' I ve II isimli 2 eser ise yine metaforik olarak bedenimden ve kimliğimden ayrışarak ruhsal anlamda kendimi parçalara bölünmüş hissetmiş olmamı simgelemektedir. Bu fotoğrafların 'kadına şiddet' konusuyla bir ilgisi yoktur. 10 fotoğraflık bir seriden oluşan bu serginin 2 parçası olan fotoğraflar sergi ile bir bütün halinde okunması gereken parçalardır, bu eserleri sergiden ve benim anlatımımdan bağımsız olarak bağlamından koparan insanların ne benim şahsımdan ne de daha önceki üretimlerimden haberdar olmadıkları aşikar.'

Geçen günlerde Nevşin Mengü'nün YouTube yayınına katılan Uraz Kaygılaroğlu, verdiği pozlardan dolayı özür diledi. (T24)