Ümit YALDIZ
Özfatura’nın İzmir falı…
22 Şubat 2013 Cuma

İzmir’in eski belediye başkanı Burhan Özfatura, Ege TV mikrofonlarına yaklaşan yerel seçimleri değerlendirmiş.
Özetle Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’ın İzmir’den aday olmasının Yıldırım açısından tenzili rütbe olacağını, Ertuğrul Günay’ın İzmir adayı olmasını/gösterilmesini beklemediğini ve Kocaoğlu’nun aday olması halinde seçimi kaybedeceğini söylemiş.
 
Öncelikle İzmir adayı gösterilmesi halinde Yıldırım açısından bunun tenzili rütbe olacağına ilişkin yorumuna takıldım Özfatura’nın…
Doğrudur. Binali Yıldırım Cumhuriyet tarihinin en uzun soluklu hatta en başarılı ulaştırma bakanlarından biridir.
Lakin Bakan Yıldırım’ı göklere çıkarırken İzmir’i yerin dibine sokmak Sayın Özfatura’ya yakışmamıştır. Kaldı ki Bakan Yıldırım için doğru adresin İstanbul olduğunu bizler de söyledik, akl-ı selim olan herkes söylüyor. Ama tenzili rütbe yaklaşımıyla cümlesiyle değil.
İzmir gibi siyaseten ‘riskli’ bir kentten aday gösterilmesi siyasetin doğrularıyla örtüşmez.
Peki, nedir o doğrular?
Bu kadar süre (10 yıl) ülkenin en icracı bakanlık koltuğunda oturttuğunuz birini İzmir gibi AK Parti açısından her daim riskli bir yere göndermek siyaseten harcamakla eşdeğerdir öncelikle.
Oysaki AK Parti’nin 10 yıllık iktidarında hemen herkesin (partili/partisiz) icraatlarını beğendiği, hakkını teslim ettiği biri varsa o da Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım’dır.
En başta 15 bin kilometre duble yol, havalimanları, binlerce kilometre raylı sistem, otoyollar, tüp geçitler, tüneller, limanlar, marinalar vb.
İdeolojik tartışmaların tarafı olmayan daha çok temel atma, kurdele kesme faaliyetleriyle yani proje bazlı çalışmalarla öne çıkan Yıldırım.
 Bence her seçimde oyunu artıran AK Parti’nin lokomotif gücü sınıldığı gibi sağlık bakanlığı ya da TOKİ değil ulaştırma bakanlığıydı.
Hal böyleyken Yıldırım’ın İzmir gibi riskli bölgeden ‘başkan adayı’ olması bana göre yanlıştır. En yüksek oyu alacak potansiyel aday o olsa bile…
Kaldı ki İzmir’e Erzincan’dan, İstanbul’dan kurtarıcı rolüyle gönderilmiş bir ismin 250 bin üyesi bulunan ve 10 yıldır iktidarda yer alan bir siyasi partinin en çok oyu alacak yerli adayına dönüşmesi kent siyaseti adına da ayrıca sorgulanması gereken bir noktadır.
AK Parti hükümetinin ‘bay proje’si Yıldırım’ın İzmir Büyükşehir Belediye Başkan adaylığındaki en büyük tehlike de ithal/yerli açmazıdır.
Diyeceksiniz ki milletvekillerinin de yarısı ithal.
Olabilir. Ama belediye başkanlığı söz konusu olduğunda durum değişir.
Burada doğan olmasa da ‘burada doyan’ işi, ikamet adresi İzmir’de olan aranır.
Çocuklarını, torunlarını bu kente emanet edecekler aranır.
Kısaca koltuktan/makamdan ayrıldıktan sonra da sokakta karşılaşabileceğimiz (Özfatura, Çakmur gibi) biri aranır. Aranır ki yarın yapılan yanlışların da hesabı sorulabilsin.
Örneğin… 14 yıl önce (Mart 1999) yerel seçime 20 gün kala yapılan tapu işlemlerinde mülk sahibi belediyenin payının yüzde 11’e düşürüldüğü, halkın Basmane Çukuru olarak bildiği nam-ı diğer Dünya Ticaret Merkezi Projesi’nin hesabını Özfatura’ya bizzat sorabildiğimiz gibi… 
Sonuçta Bakan Yıldırım’ın zaten gönülsüz olduğu İzmir’den başkan adayı gösterilmesinin doğru olmadığını anlatmak için ‘tenzili rütbe olur’ demek olmamıştır. İzmirlilerin oylarıyla iki dönem (10 yıl) bu kenti yönetme şerefine nail olmuş birine hiç yakışmamıştır.
Kaldı ki bugün İzmir’in bazı eksikleri, diğer illerden geri kalmış yönleri varsa (bana göre abartıldığı kadar yoktur) bundan son 30 yılın 10 yılında başkan olan Özfatura da sorumludur.
Yaptıkları kadar yapamadıkları ve yanlış yaptıklarıyla…
 
Adeta 2014 seçimlerinin falına bakan Özfatura Ertuğrul Günay’ın bakanlıktan alınmasının yanlış olduğunu, Günay’ın İzmir’den aday gösterilmesini ya da olmasını beklemediğini söylüyor ve ekliyor: Olursa o da küçük bir ihtimaldir. Antalya olabilir.

Yıldırım’a ilişkin ifadesi nedeniyle eleştirdiğim Özfatura’nın bu sözlerine aynen katılıyorum. Kaldı ki Günay’ın olursa Antalya’dan olacağını daha önce ben de kaleme almıştım. Ayrıca EXPO yolcusu İzmir’in Kültür-Turizm Bakanı’nı kaybetmesi kent için büyük bir kayıptır. Bunu sadece ben değil CHP’li Aziz Kocaoğlu da söylüyor Mehmet Ali Susam da…
 
Gelelim Sayın Özfatura’nın 2014 falının can alıcı noktasına…
Kocaoğlu aday olmamalı diyor ve ekliyor: “Aday olmayacağım diyen biri aday olursa olmaz. Ayrıca Kocaoğlu aday olursa da kaybeder. Çünkü ekibini kuramadı, İzmir halkı şikâyetçi”

‘Binali Yıldırım’ın İzmir’den adaylığı tenzili rütbe sayılır’ ifadesi talihsiz de olsa bir tespittir. ‘Ertuğrul Günay’ın bakanlıktan alınışı İzmir için kayıptır’ ifadesi de yerinde bir tespittir.
‘Kocaoğlu aday olmamalı’ cümlesi ise tespitten öte bir temenniyi ifade eder.
‘Olursa kaybeder’ cümlesinin ne tespitle, ne temenniyle ilgisi vardır.
İşte tespitlerin, temennilerin bitip 2014 falının başladığı nokta burası.  
 
‘Fala inanma ama falsız da kalma’ demişler ya…
Peki, Özfatura’nın falı tutar mı?
Ekibi konusunda benim de bazı soru işaretlerim var. İzmir halkının, potansiyel adaylar üzerinden örgütün de kafası karışık. Lakin yürüyen dava, karşı karşıya kalınan baskılar Kocaoğlu’nu siyaseten yeniden diriltmeye yetmiştir.
2009’da yüzde 56,7 ile seçim kazanan Kocaoğlu’nun desteği bugün de yabana atılmayacak kadar çoktur. Özellikle de İzmir’in civar ilçelerinde, köylerinde esen Kocaoğlu rüzgarı halen dinmiş değil. AK Parti’nin aday sorunu yaşadığı süreçte Kocaoğlu’nun dava mağduriyetiyle yürüdüğünü düşünürsek Özfatura’nın falının tutma ihtimalini ben sizlerin takdirlerine bırakıyorum.
 
Not: Öte yandan Uğur Dündar ustanın bugün köşesine taşıdığı Kılıçdaroğlu’nun İzmir adayı öngörüsünü de dikkatinize sunuyorum. Kılıçdaroğlu ile görüşerek potansiyel adaylara ‘Hiç boşuna uğraşmayın’ diyen Dündar, İzmir’in bazı ilçelerinde değişiklik olabileceğinin de altını çiziyor. Dündar’ın Kılıçdaroğlu ile konuşarak kaleme aldığı yazıyı okurken hafızam beni 6 ay kadar geriye götürdü. Kılıçdaroğlu’nun memleketi Erbaa’da ‘Kuvva-i Milliyeci’ ilan edip elini kaldırdığı Kocaoğlu’nun o fotoğrafını anımsayıp, 23 Ekim 2012 tarihinde kaleme aldığım ‘Erbaa mesajı ve görünen köy’ başlıklı yazımı hatırladım.
Dönüp bir daha okudum. Uğur Dündar ustanın Kılıçdaroğlu ile görüşüp kaleme aldığı İzmir adayı öngörüsünün o tarihte tarafımdan aşağı yukarı aynı cümlelerle yapıldığını görmek mesleki açıdan haz verdi sadece. Mutlu oldum.
Lakin durum bu kadar net olmasına karşın süreç içinde hala bazı soru işaretleri var.
En önemli soru Kılıçdaroğlu’nun kafası ne kadar net olursa olsun Kocaoğlu’nun aday olmayı ne kadar istediğidir.
Düğümü çözecek olansa tarihi davanın gidişatıdır.
Olası bir mahkûmiyet kararından değil muhtemel bir beraat kararından söz ediyorum.  

Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
Toplam 14 yorum var, 10 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
murat özkan 25 Şubat 2013 Pazartesi 10:17

İzmir'in sosyopolitik yapısı göz önüne alındığında en fazla oy alabilecek kişi Ertuğrul Günay'dır kendisi ister yada istemez bilemeyiz ama akl-ı selim sahibi herkes bu gerçeğin farkında. Binali Bey'in başarıları ortada ama ideoloji İzmir'de çok baskındır AKP bunu unutmadan hareket etmeli ve parti içi muhalefeti bir kenara bırakıp Ertuğrul Bey'i razı etmenin yollarını aramalı

Yorumu oyla      12      6  
yeter artık 25 Şubat 2013 Pazartesi 00:12

BİR İZMİRLİ OLARAK OYUMU CHP ATARIM.AMA ALTERNATİF OLMADIĞINDANDIR,AZİZ KOCAOĞLU ADAY OLUR VEYA YAPILIRSA SANIRIM BENDE OYUNU CHP'YE ATMAM,YAŞADIĞIM KENT İDEOLOJİMDEN DAHA ÖNMELİ

Yorumu oyla      15      5  
faruk aydoğdu 24 Şubat 2013 Pazar 20:41

chp lileri hep korkular üreterek kullandılar ataturkun arkasına sığınarak siyaset urettiler, ama ataturkten onun gayretinden zerre nasiplenmeden güzelim izmiri koye cevirdiler.dürüstlük dediler her ferdin özelliği olması gereken davranışı efsane yapyılar.gercek dürüstlük sehrine hizmet etmektir.artık bizi uyutamazlar chp ye oy vermiş kardeşlerimiz kendilerini kullandırmayacak artık ve atamızın dediği gibi ulkesini en cok seven vazifesini en iyi yapandır dusuncesini benimsemiş izmirlilr yonetecek

Yorumu oyla      18      6  
karşıyakalı 23 Şubat 2013 Cumartesi 21:34

değişim izmir için iyi gelecek bazı belediye başkanları gerçekten de değişmeli

Yorumu oyla      25      7  
yeter artık 23 Şubat 2013 Cumartesi 14:53

BİR İZMİRLİ OLARAK OYUMU CHP ATARIM.AMA ALTERNATİF OLMADIĞINDANDIR,AZİZ KOCAOĞLU ADAY OLUR VEYA YAPILIRSA SANIRIM BENDE OYUNU CHP'YE ATMAM,YAŞADIĞIM KENT İDEOLOJİMDEN DAHA ÖNMELİ

Yorumu oyla      28      13  
BİNALİ Y I L D I R I M, TÜRKİYEDEKİ BÜTÜN BÜYÜK ŞEHİR BELEDİYE BAŞKANLARININ ... 23 Şubat 2013 Cumartesi 14:21

KOORDİNATÖR EN BÜYÜK BAŞKANI OLACAK...Bitmez Tükenmez Enerjisiyle AK PARTİ BELEDİYECİLİGİNİN UYGULAMALARINI.. BÜTÜN TÜRKİYEDE ORGANİZE EDECEK...İZMİRİN AK PARTİLİ Büyük şehir ve İlçe başkan adaylarına gelince İNCE ELENİP SIK DOKUNARAK AK PARTİ BELEDİYECİLİGİNE EN ÇOK UYUM SAGLIYACAK ADAYLAR GÖREVE GETİRİLECEK...TÜRKİYENİN 2010 lu ,2020 li YILLARINDA,Türkiyenin tek REFORMCU,DÖNÜŞÜMCÜ PARTİSİ AK PARTİ BELEDİYECİLİGİNİN EN GÜZEL UYGULAMALARINI GÖRECEGİZ...KemalÖZEN.

Yorumu oyla      24      17  
hakkı turan 23 Şubat 2013 Cumartesi 14:05

Ertuğrul GÜNAY izmirde aday olursa binali yıldırımdan daha çok alır bence izmirde hiç bir aday karşısında duramaz ve seçimide alır 2011 seçimlerınden bölgesınden binali yıldırmdan hada çok vekil çıkardığını unutmayalım sayın yazara duyulur

Yorumu oyla      19      11  
bülent ışık 23 Şubat 2013 Cumartesi 09:54

1994 şeçimlerini Yüksel Çakmur kazansaydı İzmir bugün çok farklı olurdu.Karşıyaka ve Kemeraltı Taşçılar otoparkı yapılmaz ve de yıkılmazdı.

Yorumu oyla      20      14  
Zafer 23 Şubat 2013 Cumartesi 01:14

Doğma büyüme İzmirli'yim, başka hiçbir yerde yaşayamayacak kadar da seviyorum şehrimi. Ama Özfatura'nın tespiti doğru, kabinenin en başarılı bakanının İstanbul'dan başka bir yerde belediye başkan adayı olması tenzili rütbe olur (Ankara'da kesmez). Bu bir gerçektir İzmir'i yerin dibine sokmakla da alakası yok. Neticede günde neredeyse 20 milyon kişinin sokaklarında gezdiği bir şehri yönetmek Türkiye'yi yönetmenin ön hazırlığı sayılır. Bir siyasetçi için de doğal olan ileriye bakmaktır.

Yorumu oyla      23      9  
22 Şubat 2013 Cuma 22:33

KARŞIYAKA'NIN ATATÜRKÇÜ,LAİK,MODERN,KARİZMATİK ve CHP'li Belediye Başkanı var!

Yorumu oyla      17      31  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Nedim ATİLLA
Nedim ATİLLA
Horus'un Gözü
Rifat ÖZER
Rifat ÖZER
Çiğli Güneş Ülkesi
Mehmet KARABEL
Mehmet KARABEL
Latife Hanım çam devirince!
Neşe ÖNEN
Neşe ÖNEN
Dün ve bugün Türkiye (3): 'Dans eden ayılar' ve 'Sokak hayvanları'
İhsan Özbelge ÖZDURAN
İhsan Özbelge ÖZDURAN
'Eskidendi çok eskiden...'
Ayda ÖZEREN
Ayda ÖZEREN
Metanoya!
Tayfun MARO
Tayfun MARO
Türkiye'nin İslam’la sınavı
Engin ÖNEN
Engin ÖNEN
Kamu yararı Çeşme Projesi’nin neresinde?
Kemal ANADOL
Kemal ANADOL
12 Eylül ve yeni Anayasa
Prof. Dr. Mustafa KAYMAKÇI
Prof. Dr. Mustafa KAYMAKÇI
Atatürk’ün Toprak Kanunu ya da feodalizmin tasfiyesi uğraşısı
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA EGE'DE SON SÖZ
GAZETE EGE'DE SONSÖZ
KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva