Ümit YALDIZ
Hesap ortada!
15 Haziran 2011 Çarşamba

Hesap uzmanından hesap sorulur mu? Bu CHP’liler soruyor.
Seçim süreci boyunca meydanlarda ‘Ben hesap uzmanıyım. Benim adım Kemal’ diye dolaşan Kılıçdaroğlu’ndan hesap sormaya kalkıyorlar.
Bakın şu densizlere…
Adam ağzıyla söylüyor işte. O bir hesap uzmanı. O zaman hesaba bir bakalım.
Ne diyor Hesap Uzmanı Kemal Kılıçdaroğlu?
12 Eylül’den sonra CHP’nin en yüksek oyunu aldım. Yani son 31 yılın en başarılı ismi benim’ diyor. Zaten ne geldiyse başına sözü ‘ben’ diyerek başlamasından geldiğini unutuyor. Benim adım Kemal, ben Kemal Kılıçdaroğlu…
Unuttuğu bir şey daha var. O da CHP’nin 12 Eylül’de kapatıldığı, 1992’de Deniz Baykal tarafından yeniden kurulduğu… Yani hesap hatası var, hesap hatası…
Başka ne diyor Hesap Uzmanı Kemal!
Oy oranını arttırdım. Ne kadar arttırmış? 2,5 puan. 2009 seçimlerinin partilerin oyunu yansıtan ‘il genel meclis’ verilerinde yüzde 23’ü geçen CHP bu kez yüzde 25’i geçmiş.
İşte buna ‘başarı’ diyor Hesap Uzmanı Kemal! Dahası ‘başarı’ diye yutturmaya çalışıyor. Tabi ki yersen! Efendim 2007’de yüzde 20 alınmıştı, falan, filan…
Geçiniz efendim.
Ona bakarsanız 12 Eylül 2010 referandumunda da yüzde 42’lik ‘hayır’ cephesinin en az yüzde 35’ini yönetmişti. Eylül’den itibaren bakıldığında CHP’nin oyları 10 puan düşmüş. Yani yüzde 30 düşüş görünüyor.
Baykal’ın bıraktığı süreçte yapılan kamuoyu yoklamaları yüzde 28’i gösteriyor, Kılıçdaroğlu’nun ‘Gandi’ olduğu henüz Hesap Uzmanı olmadığı dönemdeki oyu ise taraflı/tarafsız herkese göre yüzde 30’un üzeriydi.
Bugün gelinen nokta Hesap Uzmanı Kemal’e göre başarı olabilir ama kesin bir hüsran, açık bir hezimettir. Eminim ki Kılıçdaroğlu’nun da dili böyle söylüyor. Yüreği, beyni farklı konuşuyor.
Devam edelim. Hesap Uzmanı Kemal’in son hesabına bakalım.
Efendim, CHP’nin vekil sayısı arttı.
Ne kadar arttı. 2007’de 112 vekil çıkarmış, 2011’de 135.
Bir okurum yorum yapmış. Bu hızla giderse CHP 2027 seçimlerinde ‘tek başına’ iktidar sayısı olan 276’yı geçiyor’ demiş. Okur haklı.
Hesap Uzmanı Kemal’in bir hesap hatası da burada var.
CHP’ye YSK piyangosu çıktığını atlıyor olmalı. Ya da atlatmaya çalışıyor. Nedir bu YSK piyangosu? CHP’nin olmadığı vekil çıkaramadığı illerin vekil sayısını seçimden kısa süre önce düşürerek nüfusu artan illere yani Batı illeri ve Büyükşehirlere kaydırılmıştır.
Yani İstanbul’un, İzmir’in, Ankara’nın vekil sayıları artmış, CHP de kentlerdeki varlığı sayesinde bu artıştan nemalanmıştır. 2,5’lik oy artışıyla 25 vekil fazladan çıkarmıştır.
Hepsi bu. Sizce de küçük bir hesap hatası yok mu ortada?
Bu hesap doğruysa vekil sayısını 335’ten 326’ya düşüren AK Parti başarısız mı olmuştur?
Vekil sayısını 19’dan 36’ya çıkaran BDP’ye ne demelidir o zaman?
*
Ve bir hesap hatası daha… 3 milyon yeni seçmen kazandırdık partiye dedi Hesap Uzmanı.
Yine hesapta bir yanlış yaptı. Evet, kesinlikle doğru… CHP’ye 2007 seçimlerine göre 3 milyon yeni seçmen geldi. Partinin oyu 7 milyondan 10 milyona çıktı.
Peki 2007’den bu yana Türkiye’nin seçmen sayısının 10 milyon artmış olmasına sadece 5 milyon yeni seçmen kaydının yapılmış olmasına ne diyeceksiniz?
Adrese dayalı sisteme geçilmesi ve yeni seçmenlerden oluşan 10 milyon oyun 3 milyonunu ‘yani yüzde 27’sini’ almak hangi hesaba göre başarı oluyor ki.
O zaman AKP’nin 5 milyon oy artışını ayakta alkışlaması lazım değil mi Hesap Uzmanı Kemal’in? Yani hesap ortada… Ne diye dokunur bir oy artışı ne de gerçek anlamda vekil artışı söz konusu… CHP aynı tas aynı hamam… Göz göre göre sözler veriliyor. Anlamlı oy artışı yapamazsam giderim, yüzde 40 alamazsam bırakırım deniliyor. Sonra da böyle ulu orta kıvırtılıyor.  Gel de Salih Memecan’a hak verme!
Küçük bir hesap hatası daha… ‘Altı ayda bu kadar olur, ne bekliyordunuz ki?’
Nasıl, 6 ay mı? Sanıyorum Kılıçdaroğlu kendisini Aralık kurultayından itibaren ‘genel başkan’ sayıyor. 13 aylık genel başkan olduğunu ya unutuyor ya bizi uyutmaya çalışıyor.
*
Tabi ki yanlış hesabın Bağdat’tan döneceğini biliyoruz. ‘Keser döner, sap döner. Gün gelir hesap döner’ diyenler vardı aylar öncesinden… Tek hesap hatası bunlar da değildi. Doğu/Güneydoğu’dan oy hesabı yapıldı.
Hakkâri’de Türk bayraksız miting yapıldı, Habur’dakilerin avukatı vekil…
 Ne mi oldu? MHP’den sonra 4. parti. Yüzde 0,9 oy aldı. Diyarbakır’da da öyle Mardin’de de… 2007’ye göre tek bir oy artışı yok! Dedik ama dinletemedik. ‘Kürt seçmen ya diline ya dinine oy veriyor’ diye… Verilen o tavizler Batı’da oyları çökertti. Koskoca Türkiye haritasında CHP’yi 3-5 ile sıkıştırdı. Baykal döneminde hiç olmazsa sahil partisiydi CHP.
Şimdi o da kalmadı.
Dediler ki 10 milyon Alevi yurttaş ‘tulum’ oy verecek. Fethullah Gülen’e selam gönderildi oy için… Demirel’den yardım istendi, DP’li adaylar CHP bünyesine şırınga edildi.
Dediler ki Önder Sav’dan kurtul 5 puan alırsın. Baykal’ı tasfiye et 2 puan daha… Laiklik, Atatürk, Cumhuriyet kelimelerini ağzına bile almazsan 2 puan daha…
12 milyon yoksul, 9 milyon emekli, 10 milyon engelli, 3 milyon taşeron işçisi…
Milyonlarca genç ve çocuk!
Olmadı, olmadı, olmadı.  Siyasetin matematiği tutmadı.
Bu hesaba göre Yeni CHP kadrosunun 20 milyon oya ulaşması işten bile değildi! Nasrettin Hoca’nın ‘kedi-ciğer’ denkleminde olduğu gibi… Kedi buradaysa ciğer nerede sorusu yanıtsız kaldı. Oysaki biz demiştik. ‘Dimyat’a pirince gidiyorsunuz, evdeki bulgura mukayyet olun’ diye uyarmıştık. Eldeki kuşu korumadan/kilitlemeden daldaki kuşa niyetlenmeyin’ demiştik. İnanıyorum ki bugün Kemal Kılıçdaroğlu da pişmandır. Parti içinde bu kadar kan döktüğüne de pişmandır etrafındakilerin gazına gelip bugün yutamayacağı demeçler verdiğine de pişmandır.
Deseydi ki, ‘Yeni CHP uzun soluklu bir harekettir. Bana 3-5 yıl müsaade edin, sabredin’
Eyvallah derdi herkes. Ama demedi. Ya ne dedi?
Anlamlı bir oy artışı sağlayamazsam giderim. Yüzde 30’un altı başarısızlıktır. Yüzde 42 hedefliyorum. Falan, filan… Hedefi büyük gösterince sonuç dağ fare doğurdu oluyor ne yazık ki.
İşte size hesap! Halep oradaysa arşın burada…
Bence bugünden tezi yok Kılıçdaroğlu istifa etsini. Etsin ki CHP tarihi onu sözünün eri bir genel başkan olarak yazsın. Yok, Baykal’ın tüzüğüne sarılıp, ‘nasılsa deviremezler, imzayı bulamazlar’ diye düşünürse fena yanılır. Örgüt yürürse ortada ne tüzük kalır ne de koltuk!
İşte o zaman ‘eski’ değil ‘devrik’ genel başkan olur hesap uzmanı Kemal!
Bari bu kez hesabı şaşırmasa bari…
Diyorlar ki Gürsel Tekin ikna etmiş Kılıçdaroğlu’nu seçim gecesi… ‘Parti elimizde diyerek istifadan döndürmüş. Tüzüğü hatırlatıp yüzde 51 imzayı toplayamazlar’ demiş.
Parti ellerinde olabilir.
Ama kamuoyu değil artık. Kılıçdaroğlu markasını bir yılda eskittiler. Tepe tepe kullanıp, yanlış yönlendirmek suretiyle kendi kişisel amaçlarına alet ettiler. CHP’nin iktidar ya da iktidar ortağı olma fırsatını teptiler. Acemi askerler gibi hedefi tutturamadılar her attıkları karavanaya gitti.

Ne yazık ki durum bundan ibaret.

Yazdır   Önceki sayfa   Sayfa başına git  
YORUMLAR
Toplam 26 yorum var, 10 adet görüntüleniyor. Onay bekleyen yorum yok.

Küfür, hakaret içeren; dil, din, ırk ayrımı yapan; yasalara aykırı ifade ve beyanda bulunan ve tamamı büyük harflerle yazılan yorumlar yayınlanmayacaktır.
Neleri kabul ediyorum: IP adresimin kaydedileceğini, adli makamlarca istenmesi durumunda ip adresimin yetkililerle paylaşılacağını, yazılan yorumların sorumluluğunun tarafıma ait olduğunu, yazımın, yetkililerce, fikrim sorulmaksızın yayından kaldırılabileceğini bu siteye girdiğim andan itibaren kabul etmiş sayılırım.
 
ekrem 16 Haziran 2011 Perşembe 13:27

genel başkan sana çorba sımarlasa böyle yazmazdın

Yorumu oyla      12      6  
Alevi ÖZGÜR 16 Haziran 2011 Perşembe 10:22

Hiç bir şey tartışmaya gerek yok. Ne alevilik ne sünnilik ne de diğeri.... Tek bir olay var CHP örgütlerinin hiç biri gerekli önemi gösterip çalışmamıştır, bunu adına küskünlük diyin, intikam diyin, tembellik diyin. Ne derseniz diyin. Acemilik, beceriksizlik ve basiretsizlik olan bu. Ülke istediğini almıştır arkadaşlar %50 den bahsediyoruz ne bir yorum ne de başka bir şey. Herkes ama herkes oy veren ve ya vermeyen şapkalarımızı önümüze koyup düşünmek gerek. Ne olacak nasıl olacak. Şifre skandalı, sınav tekrarı bunlara sessiz kalan bir toplumdan NE BEKLİYORSUNUZ....

Yorumu oyla      16      7  
kuzey 16 Haziran 2011 Perşembe 10:19

baykal ve önder sav yapılan seçimde parti yönetmiş olsalardı alabileceği maksimum oy yüzde 17 geçemezdi.ayrıca sosyolojik olarak incelenmesi gereken seçimleri hala hala kişisel hırs ve ihtiraslarla partiye sahip olma çabasını anlamakta zorluk çekiyorum.

Yorumu oyla      17      7  
kuzey 16 Haziran 2011 Perşembe 09:53

hep keseri kendinizden yana yoltuyorsunuz

Yorumu oyla      17      6  
özkan 16 Haziran 2011 Perşembe 01:42

bu yorumları okuduktan sonra chp sinin iktidarından umudumu tamamen yitirdim.allah dağına göre kar yağdırırmış.bu yüzden iktidar olunmuyormuşi.partiyi yönetemeyen liderler ülkemi yönetecek?

Yorumu oyla      12      10  
Leyla 15 Haziran 2011 Çarşamba 23:14

Neden Baykala karşılaştırma yapılıyor anlamıyorum. Kılıçdaroğlu yeni CHP dedi. Öyleyse CHP'de eski anlayış terk edilmeli. Doğru Baykal bir şekilde her durumu başarı olarak gösterirdi. Gülerdik. Kılıçdaroğlu aynı mantıkla hareket edemez. CHP için başarının tek bir kriteri olmalı. İktidar değilsek,olamamışsak başarılı değiliz demektir. Bu işlerde başarı da başarısızlık da komutana yazılır. Ben Fenerbahçeliyim, biz ligi şamipyon bitirmemişsek başarısız demektir. Kılıçdaroğlu ve CHP'liler de böyle düşünmeli. Birincisi bu. İkincisi, CHP yöneticileri sözlerinin arkasında duran insan olmalı. Benim adım Kemal diyerek, sözüm sözdür diye kendini anlatan bir lider, sözünün gereğini yapar. Buda CHP'de bir devri kapatır. Belki Kurultay onu yeniden seçer. Ben son olarak bir şey söyleyim, Kılıçdaroğlu ve ekibi kendilerinin %25 oy alacaklarını biliyorlardı. Bunu nereden mi çıkarıyorum. Adayların durumundan. Kılıçdaorğulunun aday gösterdiği partili olmayan kişilerin tamamı garanti gördükleri yerlere konuldu. Örneğin Ankara 1. bölgeden ilk beş garanti. 6 sınır. Örgütün adayı 6 ve sonrasındaki kişiler. Örneğin AKP, genel başkan danışmanı Yalçın Akdoğanı 7 ye koymuş. Demekki adam 7 yi garanti görmüş. 10 .sırada Tayyipin prensi var. Bizde böyle birtablo göremedim. Büyük şehir listelerini karşılaştırın.Kılıçdaroğlunun ekibi olarak tanınanların konduğu yerler %25 oya göre saptanmış.

Yorumu oyla      18      7  
ahmet ahmet 15 Haziran 2011 Çarşamba 22:51

ümit yaldıza aynen katılıyorum: burdan cok yazdık ama siz merak etmeyin yeni yönetim bu işi başaracak demişlerdi hani nerde o cok bilmiş siyaset bozuntuları geçmiş geçmiştir beyler.şimdi sıra önderimiz önder savda..bakın göreceksiniz kılıçtar

Yorumu oyla      13      15  
yorumsuz 15 Haziran 2011 Çarşamba 22:18

Derviş benk siyasi olarak tutarsız birisidir.Tek kelime ile.Bucada Bektaş GÜL'ün ayağına su dökemezler

Yorumu oyla      12      6  
demirr 15 Haziran 2011 Çarşamba 18:55

Sayın esa biz yıllardır uğradığımız haksızlıklara rağmen chp baraj altında kaldığında bile ayrılmadık. Fakat yıllardır chp iktidardan uzak tutan kafatasçı ve milleyetçi gruplar KILIÇDAROĞLU gelince hoplayıp zıplamaya başlamıştır. Bu seçimde gördük chp liyim diyen koltuk sevdalılarını KILIÇDAROĞLU Başarısız olsun diye mhp ye oy verenleri. Bİz Mustafa Kemal Atatürk milliyetçisiyiz sizin gibi ırkçı değiliz. Sen ve senin gibiler de gitsin MHP de siyaset yapsın...

Yorumu oyla      18      11  
1974 BUCA LİSELİLER 15 Haziran 2011 Çarşamba 18:52

KEMAL BEY BİR YILDA BİTMİŞTİR/BİTİRİLMİŞTİR.CHP YENİ BAŞKAN VE YENİ FORMATSIZ 2027 DE İKTİDAR OLAMAZ.NEDEN? 1-TÜRKİYENİN LAİK İNSANLARI AYNI ZAMANDA MİLLİ,MANEVİ VE GELENEKLERİNE BAĞLI BİR TOPLUMDUR.BU UNUTULMAMALI. 2-BAŞARI İNSAN FAKTÖRÜYLE OLUŞTURURKEN AYAKLARI YERE BASAN PROJELERE GEREK VARDIR. 3-TOPLUMU DİNSEL ÖĞELERE GÖRE KATEGORİLEŞTİRMENİN FAYDASI YOKTUR. 4-TESETTÜR VE KÜRT MESELESİNE SAMİMİ,ÇÖZÜM ÜRETEN KANAAT ÖNDERLERİ İLE KATKI KOYULMALIDIR. 5-BU ÇÖZÜM SİSTEMLERİ DIŞ KAYNAKLI DEĞİL,ÜLKEMİN İNSANLARININ ÜRETTİĞİ ÖNERİLER OLMALIDIR. 6-ANAMUHALEFET ÇİZGİ HERŞEYE HAYIR DEĞİL,DOĞRUYA EVET/YANLIŞA HAYIR ŞEKLİNDE DİZAYN EDİLMELİDİR. GÜÇLÜ MUHALAFET GÜCÜNÜ ÜLKENİN TÜM GÖRÜŞ VE RENKLERİNDEN ALMALIDIR.TÜRK HALKININ BEKLENTİLERİ BUNLARDIR.

Yorumu oyla      24      8  
FACEBOOK YORUM
Yorumlarınızı Facebook hesabınız üzerinden yapın hemen onaylansın...
Oytun NALBANTOĞLU
Oytun NALBANTOĞLU
Son nefeste Göztepe!
Cumhur BULUT
Cumhur BULUT
Townç Sowyer'in maceraları
Neşe ÖNEN
Neşe ÖNEN
Dün ve Bugün Türkiye (9) 'Bizim radyo tiyatrolarımız vardı'
Engin ÖNEN
Engin ÖNEN
Bektaşi Devleti tartışmaları!
Mehmet KARABEL
Mehmet KARABEL
‘Erkekler bastığım kaldırımı öperdi!’
Ender ALDANMAZ
Ender ALDANMAZ
Parti tabanı Özel’den kopuyor mu?
Kemal ANADOL
Kemal ANADOL
CHP ne yapmalı?
Prof. Dr. Mustafa KAYMAKÇI
Prof. Dr. Mustafa KAYMAKÇI
Neden toprak reformu yapılmalı?
Tayfun MARO
Tayfun MARO
Eril toplumda kıyamet alametleri...
Nedim ATİLLA
Nedim ATİLLA
İzmir’e kruvaziyer niye gelsin?
ÇOK OKUNANLAR
ÇOK YORUMLANANLAR
FACEBOOK'TA EGE'DE SON SÖZ
GAZETE EGE'DE SONSÖZ
KünyeKünye İletişimİletişim FacebookFacebook TwitterTwitter Google+Google+ RSSRSS Sitene EkleSitene Ekle Günün HaberleriGünün Haberleri
Maxiva